11 sikerrecept a 2017-es évre – Blogshop

11 sikerrecept a 2017-es évre

Mindenfelől ömlik ránk a a rengeteg jó tanács, hogyan éljük az életünket, vagy hogyan ne, ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Nehéz a rengeteg információ közt eligazodni, betartani pedig teljességgel lehetetlen, a nap 24 órája is kevés lenne mindehhez. Hogy egyszerűbb dolgunk legyen, megkérdeztünk 11 tanácsadót/írót, mi lenne az esszenciája a sikerességnek, így mindenki könnyedén kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet, szimpatikusabbat.

1. Kösd össze azt amit szeretsz azzal, amit el szeretnél érni.

Dan Airley

“Válassz ki egy rituálét amit szeretsz – számomra a reggeli kávé – és kösd össze a tevékenységet amit el szeretnél végezni. Esetemben az írás az.

Így összekapcsolom azt amit örömmel csinálok, a kávé ritulé, bármi mással amit ugyancsak szeretek alapvetően, de nem minden pillanatban, ez pedig az írás. Ez egy feltételes reflexxé alakul át, amikor elkezdek dolgozni, írni az összekapcsolódik a kávézás élményével egy idő után, mert a kávézás élménye rögzült hozzá az íráshoz is.”

Dan Ariely,”Payoff” szerzője

2. Légy még együttérzőbb, megértőbb önmagaddal.


Brigid Schulte.
“A top tippem a teljesítmény növelésére? Várj, micsoda? A hozzállás változtatása, egyszerűsített feladatok, mély fókuszáltság, szakoszakban való munka és más hasznos eszközök nem segítenek a sikerhez? De, és ezek a módszerek bizony nagyon hatékonyak is tudnak lenni, elérhetünk egyre nagyobb eredményeket velük.

De, viszont az együttérzés tesz minket emberré. Lesznek hülye napjaink, amikor semmi se tűnik úgy hogy jó irányba haladna. Igen, lesznek olyan napjaink is amikor zaklatottak, motiválatlanok,  szétszórtak leszünk, amikor nem tudunk aludni egész éjjel, vagy szimplán csak túlterhelve érezzük magunkat.

Ilyenkor inkább ostorozzuk magunkat, lemegyünk negatívba. Az együttérzés megengedi számunkra, hogy megbocsássunk magunknak, hogy megértsük mi van, hogy csak gyakorold, haladj előre – fényesen és áldottan – és próbád meg újra és újra.”

Brigid Schulte,  “Overwhelmed: Work, Love, and Play When No One Has the Time” szerzője és Good Life Initiative/Better Life Lab at New America igazgatója

3. Tégy a célod megvalósításába napi szükségességet.


Steve Levinson.
“A kulcs a hatékonyság növeléséhez, az, hogy felejts el mindent amit a motivációról tudsz, vagy azt hiszed, hogy tudod. Tipikusan azt feltétlezzük, hogy egyenes összefüggés van a között, hogy mennyire akarjuk a végeredményt és hogyan szeretnénk elérni azt.
Ennél azért van konstruktívabb gondolkodás is az motivációról, ez az a valami, amit neked magadnak kell személyreszabottan előállítanod minden egyes célod elérésnek érdekében. A személyreszabás titka, hogy szándékosan hozd magad olyan helyzetbe, ahol azonnal a megoldás szükségességét érzed.
A kedvenc példám: Joe, hogy a legjobb szándéka szerint is lejusson az edzőterembe, az időhiányt nem kifogásként kezelve, kifejlesztette a saját személyreszabott megoldását. elhatározta, hogy mától csak egy hónaljdezodora lesz, amit az edzőtermi szekrényében tárol. Az egyetlen út, hogy jó illata legyen, az az edzőtermet jelentette. Ha már arra járt, bolondak érezte magát, ha nem megy be edzeni, mert ne csak a deo miatt menjen oda. Joe, lényegében, betrükközte életébe azt a cselekvést, amit nagyon nehezen hajtott végre és a napi edzés jól megszokott, önfenntartó rutinná vált.”

Steve Levinson, “The Power to Get Things Done” szerzője

4. Csinálj egy 15 perces listát.

Carson Tate.

“Fight the pull of procrastination and get work done in the microsegments of your day by creating and using a 15-minute list.

“This is a list of tasks that can be done in 15 minutes or less. Keep it with you so you can convert those odd moments of time, like waiting in line or waiting at the dentist’s office, into productive microsegments of work.

“This list is also your go-to when you feel the tug of procrastination. You can quickly complete a task, which gives you a little energy boost, helping you transition into working on a more challenging or complex project.”

Carson Tate, author of “Work Simply

5. Óvd a gondolkodásra szánt idődet.

Cal Newport.

“I like to schedule my time for deep thinking on hard and important problems on my calendar like a meeting or appointment. I then protect that time like a meeting or appointment: If someone tries to schedule something in it, I tell them I’m busy.

“This simple technique allows me to tune the amount of time I spend in a state of deep work with great accuracy, increasing during some periods and decreasing during others, and provides a clear record of the role these types of efforts are playing in my schedule.”

Cal Newport, associate professor of computer science at Georgetown University and author of “Deep Work

6. Végezz el néhány feladatot azonnal, amik azt mutatják neked, ez csak egy perc se volt..

Gretchen Rubin.

“Follow the ‘one-minute rule’ and do any task that can be finished in one minute. Hang up your coat, read a letter and toss it, fill in a form, answer an email, note down a citation, pick up your phone message, file a paper … and so on.

“Because the tasks are so quick, it isn’t too hard to follow the rule — but it has big results. Accomplishing all those small, nagging tasks makes us feel both calmer and more energetic because we’re not dragged down by the accumulated weight of a mass of tiny, insignificant tasks.”

Gretchen Rubin, author of “Better Than Before” and “The Happiness Project

7. Kategorizáld a to-do listádat.

Laura Vanderkam.

“Every Friday, I spend some time thinking through the week ahead. I make myself a short priority list with three categories: career, relationships, self. Making a three-category list reminds me that there should be something in all three categories. It’s a quick trick to guarantee me a more balanced life.

“After I’ve made my list, I look at my calendar for the next week and figure out roughly where things should go. I don’t always get to everything, but my goal is to end the week with everything crossed off. That’s why I make my priority list on paper. Crossing things off is enormously satisfying.”

Laura Vanderkam, author of “I Know How She Does It

8. Az energiaszintedhez megfelelő feladatot válassz.

Ron Friedman.

“It’s not what you do, so much as when you do it.

“Our cognitive functioning fluctuates throughout the day. Most of us are significantly worse at absorbing new information, planning ahead, and resisting distractions as the day progresses. That’s why the better you are at matching tasks to energy level, the more you can get done with less effort.”

Ron Friedman, psychologist and host of the 2017 Peak Work Performance Summit, airing April 2017

9. Kezd az új évet üres inbox-al és tartsd is úgy.

Alexandra Samuel.

“This is the time of year when I like to review my email setup and reorganize my mail folders and mail rules so that they help me triage my email more effectively.

“Look at the 50 or 100 most recent messages in your inbox and set up mail rules that keep any nonessential email — like newsletters or CCs — out of your inbox, and send those messages to dedicated folders instead.

“Spend a few hours cleaning up your email setup, and then drag all your leftover 2016 mail to a big ‘2016 archive’ folder. You’ll start the new year with a clean inbox, and your new mail rules will help keep it that way.”

Alexandra Samuel, author of “Work Smarter With Social Me

10. Tűzz ki minden napra három elérhető célt.

Chris Bailey.

“Hands down, the ‘rule of three’ is my favorite productivity ritual. At the start of each day, I think: When this day is done, what three things will I want to have accomplished?

“In just a few minutes, you separate what’s important from what isn’t, actually get to consider your longer-term goals on a daily basis — and New Year’s resolutions, if you make them — and consider how constrained your time, attention, and energy will be that day.

“If you’re looking to level up to become even more productive, I recommend setting three intentions every week and month as well.”

Chris Bailey, author of “A Year of Productivity

11. Időzítsd az email fiók kezelési szokásaid.

Jocelyn Glei.

“There are two types of emailers: ‘reactors,’ who rely on notifications and near-constant monitoring of their inboxes to nibble away at their email throughout the day, and ‘batchers,’ who set aside a few time slots each day to power through their inbox so they can ignore it the rest of the day.

Recent research shows that the more frequently we check our email, the more stressed we feel. So it’s not surprising then that batchers tend to be more productive, happier, and less stressed out.

“To get yourself into the groove of batching, I recommend setting aside two to three blocks of 30 to 60 minutes per day for checking email. This list of free apps can also help you resist email’s temptations and streamline your inbox.”

Jocelyn Glei, author of “Unsubscribe

 

 

Forrás

Related Post